REKLAMAČNÍ ŘÁD
Odesláním objednávky zákazník souhlasí s obchodními podmínkami Author24
Obchodní podmínky společnosti Pavel Brabec (platné pro e-shop z domény Kellys24 !)
1.Všeobecné
Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi společností Pavel Brabec Nádražní 1263/6 Rumburk IČO:13336924; DIČ: CZ7002152366, dále jen „prodávající“, na straně jedné a kupujícími na straně druhé. Tyto obchodní podmínky upravují rozdílně práva a povinnosti pro kupující, kteří vystupují ve vztazích s prodávajícím jako kupující spotřebitelé (dále jen „kupující spotřebitel“), kdy kupující spotřebitel je vymezen §419 z.č. 89/2012 Sb. a rozdílně pro osoby fyzické či právnické podnikající podle živnostenského zákona či jiného zvláštního zákona či státní instituce a organizace (dále jen „ kupující podnikatel“), kteří ve vztazích s prodávajícím jednají v rámci své obchodní či jiné podnikatelské činnosti, kdy rozdílná práva a povinnosti obou kupujících jsou upravena a odlišena níže jako práva a povinnosti „kupujícího spotřebitele“ a práva a povinnosti„ kupujícího podnikatele“. Pokud tyto podmínky upravují některá práva společně a shodně pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele, jsou kupující podnikatel i kupující spotřebitel shodně označováni jako „kupující“.
Podmínky záruky
Délka záruky v měsících je uvedena na Záručním listu. Není-li na dokladu o koupi vyznačena u položky zboží záruční doba v jiné délce, poskytuje společnost na zboží záruku 24 měsíců. Záruční doba počíná běžet dnem převzetí zboží. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá.Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Za vadu považujeme výrobní vadu popř.to, co neodpovídá kvalitativnímu vymezení zboží, jež vyplývá z kupní smlouvy.
Naopak nelze za vadu považovat případ, kdy byl výrobek používán v rozporu s pokyny v návodu k použití, vadu která vznikla dodatečnou montáží popř. která vznikla v důsledku běžného opotřebení úměrného délce a způsobu užívání.
Co znamená "Doživotní záruka"?
Některé zboží má tzv. doživotní záruku. Doživotní zárukou je myšlena doba, po kterou vlastní daný produkt původní majitel nebo doba do 5 let od ukončení výroby daného produktu.
Platná je doba, která vyprší dříve.
Postup při uplatnění a vyřizování reklamace
V případě uplatnění reklamace se postupuje takto:
Reklamaci spotřebitel uplatňuje v provozovně Pavel Brabec Nádražní 1263/6 Rumburk 408 01 osobně popřípadě prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.V rámci urychlení reklamačního řízení doporučujeme se zbožím předložit originál dokladu potvrzujícího právo k uplatnění reklamace(paragon, faktura) popř. záruční list pokud byl k výrobku vystaven.
Prodávající, nebo jím pověřený pracovník přijme reklamaci a vydá písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Jednou zvolený nárok spotřebitel nemůže posléze měnit bez dohody s prodávajícím.
Prodávající, nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace - včetně odstranění vady - musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůta počíná dnem, který následuje po dni, ve kterém uplatnil reklamaci. Připadne-li poslední den lhůty na den pracovního volna, den pracovního klidu nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší následující den.
Pokud se strany dohodnou a spotřebitel přistoupí na delší lhůtu, prodlužuje se tato doba na onu dohodnutou dobu.
Vady odstranitelné
Jde-li o vadu , kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Kupující může rovněž požadovat výměnu věci nebo její součást, pokud je to úměrné vzhledem k povaze vady věci. Dojde-li k výměně vadné věci za novou, začíná běžet nová záruční doba od převzetí nové věci. Pokud nejsou oprava nebo výměna odstranitelné vady možné, může spotřebitel žádat přiměřenou slevu z ceny věci popř. od smlouvy odstoupit. Nejprve však musí vyčerpat výše uvedené možnosti.
Vady neodstranitelné, opakované
V případě vady neodstranitelné, která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo od smlouvy odstoupit.
Jde-li o vadu neodstranitelnou, která nebrání, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo právo od smlouvy odstoupit.
Opětovným vyskytnutím vady po opravě se myslí, když se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne(spotřebitel reklamuje stejnou vadu potřetí).
Reklamace zboží poškozeného přepravou
Při dopravě zboží třetí stranou, kterou společnost Pavel Brabec využívá pro dopravu zásilek zákazníkům v regionu České republiky, může dojít k poškození zásilky nebo jejího obsahu.
Pokud přepravní služba doručuje kupujícímu zásilku, která je viditelně poškozena (platí i pro případy, kdy je na kartonu vidět, že byl vystaven působení počasí nebo vody) má kupující právo odmítnout převzetí zásilky s udáním důvodu poškození obalu. Pokud bude kupující chtít přesto balík převzít, protože ne vždy musí mít poškození obalu balíku vliv na jeho obsah, je pracovník pošty nebo kurýrní služby povinen se zákazníkem sepsat protokol o poškození zásilky. Na jeho základě potom v případě poškození obsahu balíku kurýrní služba vyřídí reklamaci.
V případě, že zákazník po otevření balíku zjistí fyzické poškození zboží, které může být poškozeno působením dopravy, je třeba tuto skutečnost oznámit ihned, nejpozději do 24 hodin Pavel Brabec., který bude kupujícího informovat o dalším postupu.
Reklamace nekompletního zboží
Reklamaci nekompletního zboží lze uplatnit pouze v případě, že zboží nebylo při převzetí spotřebiteli předvedeno. Zákazník, který zjistí, že zboží je nekompletní je povinen reklamaci uplatnit nejpozději do 24 hodin od převzetí zboží. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že pozdější případná reklamace nebude uznána. Reklamace je řešena zásadně výměnou zboží.
Pokud si zákazník nevyzvedne vyřízenou reklamaci do 30 dnů od obdržení oznámení o ukončení opravy, může mu být účtováno skladné ve výši 15 Kč za každý započatý den od ukončení reklamace po její převzetí zákazníkem. O ukončení opravy bude zákazník vždy informován oznámením zaslaným některým z komunikačních prostředků. Pokud si zákazník zboží nevyzvedne do doby, kdy výše skladného převýší cenu reklamovaného zboží, bude toto zboží použito na úhradu skladného.